czwartek, 1 listopada 2012

Vino Nobile di Montepulciano i nowa akcja Lidla

Firma Lidl ponownie postanowiła obdarować mnie swoimi winami. Po szeroko reklamowanej kampanii dotyczącej win francuskich, zdecydowali się na poszerzenie swej oferty handlowej i wprowadzenie nowych serii produktów. Tym razem pochodzących z Włoch oraz z Hiszpanii. Obecnie na sklepowych półkach pojawiło się 16 nowych win. Trochę zdziwił mnie fakt, że sieć tak szybko podjęła decyzję dotyczącą poszerzenia swojej stałej oferty. Tym bardziej, że nie towarzyszyła jej żadna większa kampania reklamowa w mediach. Jednak, abstrahując od tego muszę przyznać, że bardzo ucieszyłam się z tej wiadomości, ponieważ oba kraje winiarskie lubię i cenię. Z niecierpliwością czekałam zatem na możliwość zdegustowania najnowszych win.
W przesłanej mi przez firmę paczce otrzymałam 3 wina, które na sklepowych półkach pojawiły się 22 października. Były to:




Amarone della Valpolicella Classico 2008. W sklepach sieci Lidl jest ono dostępne w cenie 55,55 zł. Producent opisuje je takimi słowami: "Ciemna barwa tego trunku oraz złożone i wyraziste aromaty wynikają z procesu produkcji, który rozpoczyna się od podsuszania dojrzałych winogron przed fermentacją, skutkiem czego tracą one połowę masy. W efekcie tego zabiegu wino osiąga wyjątkowe stężenie alkoholu. Zgodnie z wymogami prawnymi Amarone przed sprzedażą dojrzewa minimalnie 2 lata."

Drugim winem, które otrzymałam do degustacji jest Vino Nobile di Montepulciano 2009.W sklepach sieci Lidl wino to dostępne jest w cenie 22,22 zł. 
Natomiast, trzecim winem, które zostało mi sprezentowane jest Rioja Saxa Loquuntur Uno 2010. Można je znaleźć na sklepowych półkach również za 22,22 zł

Póki co próbowałam  Vino Nobile di Montepulciano i jego recenzję zamieszczam poniżej:

----------------------------------

Nazwa: Vino Nobile di Montepulciano
Miejsce pochodzenia: Toskania, Włochy
Rodzaj: czerwone, wytrawne
Zawartość alkoholu: 13,5%
Rocznik: 2009
Miejsce zakupu: Otrzymane w prezencie
Ocena końcowa: 4/6
  
Pierwsze wrażenie całkiem pozytywne. Wino ładnie prezentuje się w kieliszku - miły dla oka ciemny odcień czerwieni. Niestety, nos już nieco gorzej - słabo wyczuwalny aromat, ogólny brak wyrazu. W smaku podobnie. Wino charakteryzuje się znaczną kwasowością. Nie odnotowałam też posmaków owocowych. 
Vino Nobile di Montepulciano nie powinno być oceniane pod kątem wina o statusie DOCG, bo do tego mu  niestety daleko. Jest to raczej dość poprawne wino stołowe, które z prawdziwym vino nobile nie ma zbyt wiele wspólnego.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz