niedziela, 4 listopada 2012

Amarone della Valpolicella Classico 2008

Nazwa: Amarone della Valpolicella Classico 2008
Miejsce pochodzenia: Włochy
Rodzaj: czerwone, wytrawne
Zawartość alkoholu: 14,5%
Rocznik: 2008
Miejsce zakupu: Lidl (otrzymane w prezencie)
Cena: 55,55 zł
Ocena końcowa: 5/6

To już ostatnie wino z najnowszej promocji Lidla, które otrzymałam do degustacji Dokonując ostatecznego podsumowania nadesłanych mi win mogę stwierdzić, że na pierwszym miejscu - w mojej ocenie - plasuje się Rioja Saxa Loquuntur Uno 2010. Ma bowiem doskonały smak i stosunek jakości do ceny. Chętnych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej na temat wcześniej ocenianych przeze mnie win z tej serii odsyłam tu i tu.

Amarone della Valpolicella Classico 2008 należy do win, które zaliczyć można do tzw. "wyższej półki cenowej Lidla". Sieć zdecydowała się na wprowadzeniu do swojej oferty win powyżej 30 zł ponieważ pierwsze podsumowania dotyczące sprzedaży tych z promocji francuskiej wskazały, że wina w każdej grupie cenowej odnalazły swoich zwolenników, zarówno w grupie do 20 zł, do 30 zł, a także powyżej 50 zł.

Amarone della Valpolicella Classico 2008 pije się całkiem przyjemnie. Jednym słowem: charakteryzuje się ono właściwym poziomem słodyczy, kwasowości i garbników. Co prawda nos jest słabo wyczuwalny lecz w smaku poczuć można bardzo delikatne nuty wanilii i owoców leśnych. Finisz - przyjemny i długi. Wysoki poziom alkoholu (tj. 14%) prawie niewyczuwalny. Jest to bardzo dobre wino po które z przyjemnością sięgnę przy najbliższej okazji.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz