czwartek, 13 września 2012

Barolo & Friends

W dniu 10 września b.r miałam okazję brać udział w degustacji win Piemonckich. Uczestniczyłam w degustacji komentowanej o godzinie 11:00 prowadzonej przez naczelnego "Magazynu Wino".
Seminarium dotyczyło najpopularniejszych odmian występujących w regionie.
Muszę przyznać, że do win włoskich mam pewną słabość. Rok mieszkania na Sycylii, Lombardii i w Toskanii ukształtował w pewnym stopniu mój gust kulinarny i zamiłowanie do włoskiego wina. Z tego powodu udział w tej degustacji niósł dla mnie dodatkowe korzyści.



ODMIANY BIAŁE
1) Gavi --> Wino charakteryzujące się jasno białą (złoto-słomkową) o delikatnym aromacie. Wino charakteryzujące się wysoką kwasowością o lekko miodowym posmaku.
 2) ROERO ARNEIS --> Wino o słomkowym zabarwieniu. Delikatny aromat. Charakteryzujące się małą kwasowością.

ODMIANY CZERWONE
 Próbowaliśmy win, które zostały, które zostały sklasyfkowane jako "lekkie odmiany aromatyczne" - były to odmiany Boschis Francesco, Freisa oraz Pelaverga. Następnie miałam okazję skosztować trzech win ze szczepu Dolcetto. Były to wina lekkie, przyjemne i o niskiej kwasowości.
Bardzo ucieszyło mnie to, że kolejnym prezentowanym szczepem była Barbera. Bardzo lubię wina pochodzące z tego szczepu. Charakteryzują się zazwyczaj dużą kwasowością i charakterem. Nie bez powodu żołnierze z włoskiej dynastii Savoy, nazywali Barberę „szczerym towarzyszem”, który pomagał zachować spokój w najbardziej trudnych momentach ciężkich bitew...
Następnym winem było nebbiolo z Barberesco (dwa wina) oraz nebbiolo z Barolo. Wina o złożonej strukturze i wysokiej kwasowości. 
Na przysłowiowy deser zaserwowano nam dwie odmiany słodkie - Moscato d'Asti oraz Malvasia di Casorzo. Muszę przyznać, że choć nie przepadam za odmianami słodkimi, te mnie zachwyciły. Moscato charakteryzowało się przyjemnym słodkim zapachem i smakiem.


 Ciekawa była różnorodność wśród win pochodzących z tego samego szczepu. Od barwy bardziej po mniej intensywną. Od dużej kwasowości po bardziej stonowaną. Miłym akcentem była również zorganizowana przez realizatorów degustacja produktów pochodzących z Piemontu. Mieliśmy okazję posmakować doskonałych wyrobów cukierniczych, serów oraz marynat. Całkowicie urzekły mnie produkty firmy Fonterosa, która zaproponowała nam swoje sosy, pasty i marynaty.
Reasumując. Degustację "Barolo and Friends" mogę zaliczyć do bardzo udanych.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz