niedziela, 29 listopada 2015

Freixenet Cava Reserva Brut Nature 2010 - Lidl

Nazwa: Freixenet Cava Reserva Brut Nature 2010
Miejsce pochodzenia: Hiszpania
Rodzaj: białe, wytrawne
Szczep: Macabeo 40%, Parellada 30%, Xarel.lo 30%
Rok produkcji: 2010
Zawartość alkoholu: 12 %
Cena: 29,99 zł
Miejsce zakupu: Lidl
Ocena końcowa: 5/6

Kilka tygodni temu wróciłam z Hiszpanii. Niestety, szara polska rzeczywistość sprawiła, że szybko zaczęłam odczuwać skutki zmiany klimatu. Ratuję się więc jak mogę, by na nowo przenieść się w tamto miejsce - już nie ciałem, lecz mentalnie. Zajadam się więc hiszpańskim chorizo oraz popijam je cavą.... no właśnie... należy pamiętać, że jedna cava drugiej nie równa. Wciąż szukam tej, która w pełni zaspokoi moje oczekiwania i ponownie pozwoli poczuć mi się jak na Półwyspie Iberyjskim.

Kiedy dowiedziałam się, że Lidl w związku ze zbliżającymi się Świętami oraz Sylwestrem wprowadza do swojej oferty kilka nowych win musujących wiedziałam, ze muszę spróbować przynajmniej kilka spośród nieznanych mi wcześniej etykiet. Tym bardziej, że w ofercie tej pojawić się mają nie tylko bąbelki z Szampanii, lecz również m.in. z Katalonii.
 
Freixenet Cava Reserva Brut Nature 2010 odznacza się przyjemną barwą. Określiłabym ją jako delikatnie słomkową z nieznacznymi złotymi refleksami. Bąbelki dość długo utrzymują się w kieliszku.
 A co jeśli nie pojawiają się? - należy za pomocą noża porysować przez chwilę ścianki kieliszka od wewnątrz. Patent ten zaprezentował mi jeden z winiarzy w Hiszpanii. Nie wiem w czym tkwi sekret, ale działa.  :)
Wracając jednak do omawianego wina - w ustach dominują nuty jabłek i aromatów kwiatowych. Smak jest pełny i harmonijny.  Dobra kwasowość i budowa.  Wino to ma dużo świeżości i energii. Poza tym, należy zauważyć iż w tym wypadku mamy do czynienia ze świetną ceną wobec jakości, dlatego polecam to wino wszystkim miłośnikom bąbelków, którzy poszukują tańszych zamienników drogich szampanów :)
Polecam.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz