wtorek, 25 marca 2014

Nero d'Avola, Syrah - przy włoskim stole.

Nazwa: Terre Siciliane
Szczep/rodzaj: Nero d'Avola, Syrah
Miejsce pochodzenia: Włochy
Rodzaj: czerwone, wytrawne
Zawartość alkoholu: 13%
Rocznik: 2012
Miejsce zakupu: Lidl
Cena: 14,99 zł
Ocena końcowa: 4,5/6



Wina sycylijskie darzę dużym sentymentem. Kojarzą mi się z okresem kiedy mieszkałam we Włoszech. Poza tym, wina pochodzące z Sycylii charakteryzują się coraz lepszą jakością. Wszystko, za sprawą  idealnych warunków do uprawy winogron. 
Przy okazji tygodnia włoskiego w Lidlu postanowiłam zaopatrzyć się w kilka interesujących mnie pozycji.
W moim koszyku nie mogło zabraknąć wina w skład którego wchodzi jeden z moich ulubionych sycylijskich szczepów - Nero d'Avola. 

Kupaż Nero d'Avola i Syrah od "Terre Siciliane" uznaję za całkiem udany eksperyment. Co prawda wolę Nero d'Avola w czystej postaci, lecz to wino pije się całkiem przyjemnie. Na pewno przypadnie ono do gustu osobom, które w winie szukają smaków owocowych oraz korzennych. Tutaj na pierwszy plan wysuwają się aromaty wiśni, jagód oraz pieprzu. Kolor przyjemny, intensywny. W porównaniu z winami kalifornijskimi, które miałam ostatnio okazję próbować w ramach degustacji GO WEST, wina sycylijskie odznaczają się znacznie głębszą i intensywniejszą barwą.

Nero d'Avola, Syrah idealnie pasować będzie do lekkiego posiłku.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz