niedziela, 11 sierpnia 2013

Aperol Spritz - pochwała prostoty

Nie mogłam się oprzeć by nie napisać paru słów o jednym z moich ulubionych drinków, którego jednym z głównych składników jest wino musujące. Mam tu na myśli niepowtarzalny "Spritz".
Ten koktajl alkoholowy jest obecnie popularny na terenie całej Italii, wywodzi się zaś z obszaru zwanego Triveneto (lub Trzy Wenecje. W jego skład wchodzą włoskie regiony o nazwie Veneto, Trentino-Alto Adige oraz Friuli-Venezia Giulia).

W swej oryginalnej formie opierał się on na rozcieńczeniu wina musującego (lub frizzante), niewielką ilością wody gazowanej. Obecnie koktajl ten przybiera różne formy. Jego częstym składnikiem stały się różnego rodzaju bittery (najpopularniejsze to Aperol oraz Campari)

Jeszcze kilka lat temu możliwość zakupienia Aperol'u w Polsce graniczyła z cudem. Teraz jest on dostępny w wielu sklepach typu "alkohole świata" czy w sklepach z produktami włoskimi.

W zeszły piątek miałam okazję uczestniczyć w imprezie promującej Aperol w Polsce. W warszawskiej restauracji "Vera Italia" przy al. Jana Pawła II 57 zorganizowano wieczór (aperitivo) z Aperolem. Choć ten zwyczaj dopiero u nas raczkuje, to miło jest widzieć, że niektóre miejsca starają się wprowadzić go na terenie naszego kraju. Obowiązują takie same zasady jak we Włoszech. Płacisz za drinka lub wino (od 5 do 15 zł), a bufet ciepłych i zimnych przekąsek (ryż, makaron, foccacia) masz za darmo. Z tego co dowiedziałam się od właścicieli impreza odbywa się cyklicznie co jakiś czas. Informacji na jej temat polecam szukać na Facebooku pod hasłem  "Aperol Polska"

Poniżej podaję mój ulubiony przepis na drinki z Aperolem.
Aperol Spritz --> Idealne proporcje (zgodnie z modą wenecjańską):
  • 1/3 wina musującego (prosecco)
  • 1/3 wody gazowanej
  • 1/3 bitteru (np. Aperol)
  • plaster pomarańczy (do dekoracji)
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i przyozdabiamy plastrem pomarańczy :) Delektujemy się smakiem.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz