środa, 19 czerwca 2013

Wino Amulet Saperavi

Nazwa: Amulet
Rodzaj: Saperavi

Miejsce pochodzenia: Gruzja
Rodzaj: czerwone, wytrawne
Zawartość alkoholu: 12 %
Miejsce zakupu: otrzymane w prezencie od Bomex
Cena: 24,50 zł (w sklepie internetowym)
Ocena końcowa: 5/6


Pierwsza recenzja wina, które otrzymałam do przetestowania od firmy Bomex.
Przyznaję, byłam bardzo ciekawa jego smaku. Próbowałam już kilku win gruzińskich i zazwyczaj nie klasyfikowałam ich jako "wybitnych". Chciałam więc, jak najszybciej sprawdzić, jak prezentować się będzie to wino.

Pierwszą rzeczą, która przykuwa uwagę, jest bardzo estetycznie wykonana etykieta. Nie jest standardowa, taka, którą odznaczają się najczęściej wina ze sklepowych półek. Z tego względu uważam, iż wino to może stanowić doskonały pomysł na prezent.
Przechodząc jednak do najważniejszego, czyli oceny samego wina:
Ładnie prezentuje się w kieliszku. Nie pieni się przy nalewaniu, ma przyjemną ciemnoczerwoną barwę. W nosie wyczuwalne są lekkie owocowe nuty. W ustach owoce stają się już wyraźnie wyczuwalne. W szczególności, na główny plan wysuwają się wiśnie oraz maliny. Wino to odznacza się również zrównoważoną kwasowością i świeżością.
Idealne do picia solo jak i w połączeniu z  czerwonym mięsem i ostrymi, dojrzałymi serami.
Doskonały stosunek jakości do ceny. 
Polecam.!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz